måndag 16 maj 2011

Fjärilsmuséet och besök från Göteborg

Visst att det här är en matblogg, men då jag (tro det eller ej) gör annat än att laga mat så tänkte jag att det kanske ska skrivas om annat också.
I helgen hade vi besök från Göteborg. Svärfar var uppe och hjälpte oss sätta upp en fondtapet. Resultatet blev superbra och hela helgen har varit trevlig. Lilltjejen var såklart lyrisk över att få ha Morfar hos sig. Hon är inte så bra på avsked. Man riktigt ser på henne att hon är nere när det går upp för henne att det roliga håller på att ta slut. Inte alltid så lätt att vara snart 2,5 år. Ganska ofta tänker jag på det och undrar om det kan bero på att jag rest så mycket i jobbet de senaste två åren. När hon var riktigt liten var det mest jobbigt för J, men nu när lillan kan säga ifrån så är det inte kul att lämna henne ett par dagar.

Lördagen bjöd på strålande väder och vi begav oss till Hagaparken. Att vi inte gjort det tidigare? Hur fint som helst och Fjärilsmuséet var mycket förnöjsamt om nått lite (väldigt) varmt och kanske något litet, men en kul utflykt var det iaf.

Lördagsmiddagen stod jag för och det blev en Thaiwok med nudlar och kyckling. Röd currypasta, cocosmjölk och några droppar sesamolja fick stå för smaksensationerna. Visst, lite kycklingfond var med på ett hörn också. Svärfadern stod för det goda rödvinet. En skön helg helt enkelt, med precis lagom mycket måsten, mest bara vara. Mer sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar