måndag 11 april 2011

En början

Jag heter Jens, är 32 år gammal, bor i Stockholm och jag tycker om mat. Jag är uppvuxen under det glada 80-talet där en köttbit var en fläskkottlet, pasta åts enbart till köttfärsås eller köttbullar och en när man pratade stek i ugn var kassler inblandat (exotisk mat innebar ananas och hette alltid nått med Hawaii).

Jag tycker om att laga mat. Jag tycker att man ska använda sig av färska närproducerade ekologiska råvaror. Detta till trots så är det ju vardag ibland. Dessutom så har jag testat att bara använda grädde och smör "för det mättar så bra", men i längden så kryper vågen iväg från matchvikten lite för långt lite för snabbt.

Det jag saknat när jag googlat runt bland recept-siter och matbloggar är en sida där man kan hitta inspiration för vardags mat, som inte är för fet och helglyx med allt som har med det goda livet att göra.

Enjoy...

3 kommentarer:

  1. Välkommen till matbloggsvärlden :)

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Elin, välkommen till matbloggsfamiljen vetja!

    SvaraRadera