onsdag 13 april 2011

Restaurang Zee, Hammarby Sjöstad

Jag känner att jag måste dela med mig av min och min kära fästmös senaste restaurangbesök. Restaurang Zee ligger lite undangömt på Henriksdalskajen 10A i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Stället ligger precis vid vattnet med en härlig utsikt. Inredningen är speciell.. cool.. ja jag vet inte, annorlunda iaf. Jag gillar det.
Maten var iaf helt kart den bästa jag ätit i Stockholm.
Vi började med två ostron var med citron och scharlottenlöksvinäger, ackompanjerat av ett glas mousserande. Själv så åt jag Gräsand från Roslagen och min bättre hälft valde Orren. Så otroligt gott, en riktig upplevelse. Fantastisk miljö och fantastisk mat. Värt långa omvägar.
Tillägg: Som min underbara flickvän kommenterat så åt vi även varsin supergod Creme Brulé till efterrätt. Högsta poäng även för den till trots att jag glömde skriva om den.

Totalt betyg: 5/5

Kolla in hemsidan: www.zeethegroup.se/zee-the-restaurant/

Hitta dit:

Visa större karta

1 kommentar:

  1. D glömde nämna desserten!
    Den mest fantastiska creme bruleè...... :)

    SvaraRadera